Tuesday, November 2, 2010

Pertikaian Di Dalam Negara

An army of gorillas vs. an army of bears on a flat rocky plain. Who do you think would win?
Beginilah terjadinya disebabkan anasir-anasir dari luar negara, habis berantakan dan bermasam muka dan bidas membidas. Ingat boleh aman negara neh, tapi disebabkan pelancong dari luar negara yang jenis terhegeh-hegeh, jenis mulut kepoh, mulut non-stop dan mulut tergedik habis jadi lain. Sampai berkata kat orang dalam negara sendiri 'KUIH TALAM', kalau kita khianat negara kita, jangan ingat negara ini tak dapat nak kesan. Bayak teknologi penyampaian dan perisik yang boleh didapati dalam negara neh, masing-masing dalam negara ini ada perisik sebab orang dalam negara ini suka berkawan ramai. 


Anybody else feel like “Where The Wild Things Are” was just a group therapy session?
Semoga pertingkaian dalam negara ini dapat diselesaikan dengan mesyuarat atau berjumpa dengan yang berkuasa dalam negara ini. Tak nak la nanti ada yang rasa tergugat dalam negara ini, nak pergi melancong ke negara lain tak pown nak kembali ke negara asal yang mana sebelum ini pernah duduk di negara yang lain. Perbincangan la cara yang elok dekat sini kalau nak elakkan berlakunya pertikaian ini semua, duduk berbincang la cara elok untuk negra ini. Tapi aku rasa yang mana rasa diri tergugat tuh la perlu berkata dan merujuk dengan orang dalam negara ini, sebab kau rakyat yang tergugat rasanya dari yang lain.

Semoga negara kita mengamalkan slogan sepeti di atas ini, tak ada la nak bermusuh. Semoga segera la pertikaian ini habis, tak mahu ada unsur 'Kuih Talam' atau apa-apa lagi di dalam negara ini. Semoga lah, Amin.