Sunday, September 5, 2010

Ragam Keluarga dan Saudara

Waa excited neh nak buka puasa ramai-ramai dengan saudara mara neh kat rumah mak cik aku kat Cheras, Taman Desa Baiduri kowt, huhuhu tak ingat. Macam biasa la asal duduk dalam kereta je aku akan tidur, hahaha.   Sampai dalam 6.30 petang kat rumah mak cik aku, sedara mara yang lain dalam kowl 7 baru dorunk sampai. Bila dah berkumpul bukan main riuh, tambah-tambah dengan family aku yang mulut ramah sangat, hahaha. Belum lagi semua berkumpul masa raya nanti, kopem-kopem riuh bertambah lagi. 

Pendek cerita dah selesai buka puasa, selesai sembahyang maghrib mula la berkumpul kat ruang tamu. Sambil tu webcam dengan sepupu aku yang baru jek menerbangkan diri dia ke New York untuk sambung pengajian belajar dia. Memang riuh la semua, sampai sepupu aku tak larat nak melayan ak tengok, hahah. Mana tak nya, semua nak bercakap, nak tengok keadaan kat sana la, itu la, ini la mana tak larat nya sepupu aku tu, hahaha.

Dah selesai webcam tuh, haa mula orang-orang tua punya pasal. Sembang politik, yang anak-anak laen menganga tengok, nak mencelah tak leh sebab cetek politik sikit, hahaha. Haa mula la BOOM sana BOOM sini, sana UMNO, sini PAS, sini KEADILAN. Semua maen BOOM, haa selamat la ayah aku yang menang. hahahahah

Ayah aku penyokong kuat UMNO, haa meyh lawan politik dengan ayah aku,semua serba serbi dia tahu, apa jek yang diek tak tahu,kopem-kopem semua diek yang tahu, hahaha. Ayah aku leh jadi Best Speaker laa..hahah. Dah setel BOOM tuh semua, haa ada yang still tak puas hati, tapi senyap jek la, malas nak betah lagi, sebab nak balik. 

Sebelum balik makcik aku bagi setiap family kuih tart nenas hasil tangan dia, sedap wok. Aku suka kuih tart mak cik aku. Masing-masing balik membawa diri, tapi semua planning nak jumpa raya nanti. Insyallah kite berjumpa lagi.